We trekken In Zeeland gezamenlijk op om een mobiliteitsoplossing te realiseren.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We onderzochten samen met de provincie mogelijke opstappunten en haltes. We werkten aan een flexibel, fijnmazig mobiliteitsnetwerk. Ook zetten we samen met de Gemeentelijke Vervoerscentrale Zeeland stappen naar een mobiliteitscentrale. | |
Goede vervoersverbindingen die essentieel zijn voor de leefbaarheid en het vestigingsklimaat in de regio.
We werken mee aan het realiseren van een spoorlijn op de Oostelijke Kanaaloever.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We startten een haalbaarheidsstudie naar het gunstigste tracé voor de spoorlijn. De EU kende aan North Sea Port een subsidie toe van € 3,4 miljoen voor verder onderzoek. Ook lobbyden we voor een reizigerstrein tussen de binnenstad van Terneuzen en het centrum van Gent. | |
Meer en veiliger gebruik van fietsen.
Het bij de aanleg en reconstructie rekening houden met fietsverkeer.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We pasten diverse fietspaden aan: langs de Otheense Kreek, aan de Churchilllaan (het gedeelte tussen Van der Waalsstraat en de Professor Zeemanstraat) en aan de Dixielandkade in Terneuzen, en aan het Paulus Potterpad in Axel. | |
Het gebruik van fietsen promoten als mobiliteitsoplossing, zowel toeristisch als voor woon-en werkverkeer.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We pasten diverse fietspaden aan: langs de Otheense Kreek, aan de Churchilllaan (het gedeelte tussen Van der Waalsstraat en de Professor Zeemanstraat) en aan de Dixielandkade in Terneuzen, en aan het Paulus Potterpad in Axel. | |
Verbetering wegenstructuur.
We sluiten de Laan van Othene aan op de N290.
Wanneer gereed: | december 2024 |
---|---|
De provincie verwierf de benodigde gronden. Dit duurde langer dan gepland. Hierdoor liep de aansluiting vertraging op. We begonnen wel met de voorbereidende werkzaamheden, waaronder archeologisch onderzoek. | |
We passen de Sloelaan Terneuzen aan.
Wanneer gereed: | december 2023 |
---|---|
De Sloelaan in Terneuzen werd een 30 km/uur weg. | |
Goede vervoersverbindingen die essentieel zijn voor de leefbaarheid en het vestigingsklimaat in de regio.
We lobbyen In Z4-verband voor goede vervoersverbindingen in Zeeland en van hieruit met Gent en de randstad.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We pasten diverse fietspaden aan: langs de Otheense Kreek, aan de Churchilllaan (het gedeelte tussen Van der Waalsstraat en de Professor Zeemanstraat) en aan de Dixielandkade in Terneuzen, en aan het Paulus Potterpad in Axel. | |
We lossen de verkeersknelpunten nabij het Maintenance Value Park op.
Wanneer gereed: | |
---|---|
Dit is een taak van de provincie. De provincie liet werkzaamheden uitvoeren in voorbereiding op de aanbesteding. De aanleg van een aangepaste rotonde is in procedure (omgevingsvergunning). Verwacht wordt dat de uitvoering in het 2e kwartaal 2024 kan starten. | |
We geven duidelijkheid over aanleg snelfietspad westelijk van kanaal.
Wanneer gereed: | Doorlopend |
---|---|
We pasten diverse fietspaden aan: langs de Otheense Kreek, aan de Churchilllaan (het gedeelte tussen Van der Waalsstraat en de Professor Zeemanstraat) en aan de Dixielandkade in Terneuzen, en aan het Paulus Potterpad in Axel. | |
Vraag naar en aanbod van parkeren optimaal op elkaar afgestemd, zonder dat dit ten koste gaat van de leefbaarheid en de kwaliteit van de openbare buitenruimte.
We actualiseren de huidige parkeernota 2015-2020.
Wanneer gereed: | |
---|---|
We stelden de Parkeernota Terneuzen 2023-2033 vast. | |
Goede bereikbaarheid door middel van openbaar vervoer.
We passen huidige bushaltes aan in verband met nieuwe busconcessie.
Wanneer gereed: | december 2025 |
---|---|
Samen met de dorps- en wijkraden inventariseerden we de locaties voor opstappunten, hubs en haltes. De provincie rondde de aanbesteding van de nieuwe vervoersovereenkomst niet af. Hoewel de nieuwe buslijnen nog niet bekend waren, werkten we verder aan een fijnmaziger vervoersnetwerk. | |
Goede bereikbaarheid van onze bedrijfslocaties.
We voeren van een haalbaarheidsonderzoek uit naar een mobiliteitshub in de Axelse vlakte.
Wanneer gereed: | |
---|---|
We voerden een haalbaarheidsonderzoek uit. Hieruit bleek dat een mobiliteitshub op de Axelse Vlakte meerwaarde heeft voor de ontsluiting van het bedrijventerrein. Deze hub kan een boost geven aan de ontwikkeling van het gebied. We hebben een voorkeur voor de locatie van de mobiliteitshub. Ook maakten we een programma van eisen. Hierin staat welke manieren van vervoer in de hub samenkomen. | |
Zoeken
Er zijn geen resultaten gevonden.